4 Mart 2012 Pazar

Ayva reçeli..

Bugün reçel yapasım geldi uzun zamandır denemek istiyordum zaten..Bugüne kadar hiç reçel yapmadım hem çok yapıp malzemeleri ziyan etmek istemiyordum beceremezsem diye hemde bozuluyor diye az ölçü aradım bulamadım..Dedim ki ben bunu göz kararı da yaparım:))-özgüven tavan yemek konusunda-:) haydi hayırlısı deyip kolları sıvadım:)Övünmek gibi olmasın şahane oldu:)Eğer tek yada iki kişi iseniz yada benim gibi denemek istiyorsanız işte az ölçülü reçel tarifi..



Ayva reçeli


malzemeler

  • 1 ayva
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker
  • çeyrek limon suyu
  • 2 karanfil

hazırlanışı

  1. Ayvayı iyice yıkıyoruz çünkü kabuklarını da kullanıcaz:)sonrasında soyuyoruz orta kısımlarını yani çekirdek yuvalarını çıkarıyoruz çekirdeklerini atmıyoruz onuda kullanıcaz:)
  2. Kabukları ve çekirdekleri 1,5 su br suda kaynatıyoruz.Ayvaları dilimleyip dilimleri de küçük küçük doğruyoruz.
  3. Tenceredeki kaynattığımız suyun içinden kabukları çıkarıp (çekirdekler kalsın) ayvaları ekliyoruz yumuşayana kadar kaynatıyoruz  1 su br toz şekeri ve karanfilleri ilave edip kaynatmaya devam ediyoruz.
  4. Ocaktan indirmeye yakın çeyrek limon suyunu da ilave edip birkaç taşım kaynatıyoruz.
  5. Reçelimizi sıcakken kavanoza boşaltıp soğuduktan sonra ağzını sıkı bir şekilde kapatıyoruz.

Not: Reçelin suyunun kıvamını tabağa damlatıp tabağı eğdiğiniz deki akışkanlığı ile yada kaşığa alarak kaşığı yan çevirip yine akışkanlığına bakarak test edebilirsiniz.Eğer çok sulu ise biraz daha kaynatınız.
Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder